Praktijkorganisatie | Niet verschenen zonder bericht


Niet verschenen zonder bericht, no show beleid

Helaas constateren wij dat het aantal patiënten dat niet verschijnt zonder bericht op een gemaakte afspraak bij huisarts, assistente of praktijkondersteuner sterk toeneemt. Met ingang van 1 november 2020 voeren wij een ‘no-show’ tarief in. Indien u vaker dan één keer korter dan 4 uur van te voren afzegt of indien u niet bent verschenen op uw afspraak kunnen wij u € 30,- in rekening brengen.

Waarom een 'no show' tarief?

Het aantal patiënten dat een afspraak voor het spreekuur van de huisarts/ praktijkondersteuner/ assistente wil maken neemt nog steeds toe. In de tijd die wij voor u reserveren hadden wij ook een andere patiënt kunnen helpen.  We willen de wachttijd voor een afspraak zo kort mogelijk houden, immers u wilt ook met uw medische klacht zo snel mogelijk geholpen worden. U kunt hieraan meewerken door op tijd uw afspraak af te zeggen.

Plotseling verhinderd? Laat uw zorgverlener niet wachten

Onze zorgverleners staan graag voor u klaar en houden hier rekening mee in hun agenda. Heeft u een afspraak met de huisarts, praktijkondersteuner of assistente, maar kunt u (plotseling) niet komen? Laat het ons op tijd weten! 

Bel met de assistente  040 - 2443822 of  040 – 2928631. Heeft u de afspraak online gemaakt? Dan kunt u deze verzetten of annuleren door in te loggen op het patiëntenportaal ; MijnGezondheid.net (MGN).  

De afspraak wordt uit onze agenda verwijderd, wij kunnen een andere patiënt helpen en u kunt vaak direct een nieuwe afspraak bij ons maken. Er wordt dan natuurlijk géén ‘no-show’ tarief berekend. 


Hoogte van het 'no show' tarief 

Voor een niet nagekomen afspraak zonder bericht bij een van onze zorgverleners hanteren wij €30,- per consult.  
Let op: de ‘no-show’-factuur wordt niet door de zorgverzekeraar vergoed. 



Nieuws en mededelingen
Moet ik naar de dokter?
Moet ik naar de dokter?
Geplaatst: 30 november 2021
Heeft u klachten en weet u niet of u naar de huisarts moet. Gebruik 'moet ik naar de dokter?' in MijnGezondheid.net of de MedGemak app voor een betrouwbaar en snel advies.

Lees meer
Afspraakbevestiging via MijnGezondheid.net
Afspraakbevestiging via MijnGezondheid.net
Geplaatst: 30 november 2021
Wij merken in de praktijk regelmatig dat patiƫnten die via ons online patientenportaal MijnGezondheid.net of de MedGemak app een telefonische afspraak of een beeldbelafspraak hebben ingepland toch naar de praktijk komen. Dit komt door een verwarrende tekst in de afspraakbevestiging of de afspraakherinnering die patiƫnten krijgen (als ze dat aan hebben staan).

Lees meer
 Volledig gevaccineerd? Dan kunt u een vaccinatiebewijs aanmaken.
Volledig gevaccineerd? Dan kunt u een vaccinatiebewijs aanmaken.
Geplaatst: 12 juli 2021
Wilt u een bewijs van vaccinatie voor reizen of voor toegang tot een evenement of binnenlocatie? Dan kunt u terecht op de website...

Lees meer